Monthly Makers Juli: Rymden

 
Detta är nog första gången jag är med i Monthly Makers. Denna månaden var temat Rymden och kände att jag var tvungen att vara med. Rymden är ett av mina stora intressen, jag fascineras så av den och är en inspirationskälla till min konst, vilket kanske är ganska tydligt. Rymden och moln är återkommande motiv i mina teckningar och målningar.
Till Monthly Makers valde jag att arbeta digitalt. Jag har tidigare gjort en kort animerad film, har skrivit om den här, och kände att det passade perfekt som mitt bidrag eftersom den utspelar sig i rymden. Men ville samtidigt göra något mer, så ändrade på musiken i videon och gjorde även en "filmaffisch" till den.
 
Om filmen:
 Filmen var från början en morsdagspresent. Jag ville göra något med starka och vackra färger, och den var väldigt rolig att göra. 
Jag döpte den till "The lonely star" eftersom den just handlar om en ensam stjärna, som beger sig ut för att utforska rymden i hopp om att hitta en vän, typ.
Den är bara 1 min och 43 sekunder, så den går ganska snabbt fram.
 
Affischen är inspirerad av filmaffischerna till Den lilla sjöjungfrun ^^
 
 
 
Vad tycker ni? :)
 
 
 
Digitalt, Inspiration, Övrigt skapande | Monthly Makers, MonthlyMakers, acrylic painting, animation, art, art blog, art by louie, art inspiration, colour, digital art, digitalt, fantasy, fantasy art, film, färg, färger, kort animerad film, mors dag, rymd, rymden, rymdvarelse, short animation, space, stars, sun, tecknad film, tecknat | |
#1 - - Mikaela:

Vad kul att du är med i MM den här gången :D Temat passar faktiskt dig som handen i handsken! Skitkul med film! Även om den inte är mer än 2 minuter så kan jag inte ens tänka mig hur lång tid det måste tagit att göra den, hur många bilder behövde du rita för att få strålarna och håret att röra sig sådär liksom? Häftigt!

Svar: Ja jag kände att det var ett tema för mig,och det var väldigt kul. Ska försöka vara mer fler gånger framöver.^^Ja den tog väldigt lång tid, haha. Vet inte exakt hur lång tid den tog, men det var ett bra tag ^^
Kul att du tyckte om den, tack så mycket! :D
LOUIE

#2 - - Klara:

Åh, vad roligt med ett bidrag i filmformat! Vad duktig du är!

Svar: Tack så jättemycket :D
LOUIE

#3 - - Alicia:

Detta är oerhört vackert! Vad tufft att göra egen animerad film :) Tycker din flyter så himla bra och det känns väldigt proffsigt med så fina rörelser och bilder. Och affischen passar perfekt till - jag känner verkligen Arielvibbarna ;)

Svar: Åh tack så mycket! :DVa kul att höra att den har bra flyt, jag var orolig för att den kanske gick lite snabbt fram
LOUIE

#4 - - Sia:

Vacker och sagolik film som andas magi. :) När jag kollar runt på din hemsida ser jag många fina alster. Tycker jättemycket om den bilderna som du målat i svart tusch ... en kvinna med håret som flyter fram medan hon svävar bland molnen.

Svar: Tack så väldigt mycket :D
LOUIE

#5 - - Vajb:

Så fin!

Svar: Tack!
LOUIE

#6 - - Jess:

Vilket fantastiskt första bidrag! Älskar filmen, så fin :)

Svar: Tack så mycket :D
LOUIE

Upp