Monthly Makers April: Våren

Temat för april månad var våren, och här är mitt bidrag!
Jag gjorde en ganska enkelt illustration i akvarell på vad våren innebär för mig, nämligen massor av vackra blommor och kliande ögon. Så här får ni mitt verk, Det allergiska ögat :

Rött och svidande, omringat av fina blommor.
 
Jag gillar våren, även om jag föredrar hösten, fåglarna kommer tillbaka tillsammans med alla blommor och den härliga vårkänslan. Om det inte vore för all pollen skulle jag kanske kunnat njuta av det.

Så, detta var mitt bidrag till månadens tema.

Vad tycker ni?

Teckningar | Monthly Makers, MonthlyMakers, akvarell, art, art blog, art by louie, blomma, blommor, eye, eyes, flower, illustration, illustratör, konst, konst blogg, konstnär, tecknare, teckning, teckningar, öga, ögon | |
#1 - - Alicia:

Haha, så härligt att få inblick i en allergikers vardag! ;) Jag älskar våren, men förstår att det inte är lika kul om den alltid kommer med sjukdomssymptom. Tycker din målning tacklar problemen med humor och det blir en så skön kontrast mellan det rödsprängda ögat och de vackra blommorna!

Svar: Tack så mycket! Kul att du tycker om den^^Nej det inte så kul att vara allergiker, särskilt inte när man älskar blommor, huhu.
LOUIE

#2 - - ellenlundis:

Vacker öga du har tecknat :)

Är du pollenallergiker? Det är många i min släkt som är de.

Svar: Tack så mycket!Ja tyvärr är jag det
LOUIE

#3 - - Ruth | HungryHeart.se:

Vackert, ärligt och fint och ont på samma gång. <3
Jag lider verkligen med dig som pollenallergiker. Jag var själv något så vansinnigt allergisk i många år att jag inte kunde gå ut när det var som värst och hade sju olika mediciner och fick sprutor med kortison. Till slut fick jag genomgå en hyposensbehandling som varade i ett par års tid. Den blev färdig i fjol och det är en sådan vansinnig lättnad! Nu kan jag för första gången njuta av våren och försöker ta igen för alla de tidigare åren jag spenderade inomhus så här års. Ja, lång utvikning. Men jag vet hur det känns att ha pollenallergi i alla fall och jag hoppas verkligen att det blir bättre för dig. <3

Svar: Tack!Oj vad hemskt, din allergi har varit mycket värre än vad min är. Men vad skönt att det blivit bättre:)
LOUIE

#4 - - Pia:

:) Igenkänningsfaktor finnes vad gäller pollensveda!! Så fin illustration!

Svar: Tack så mycket!
LOUIE

#5 - - lekfulltmedkatarina.blopspot.se:

Åh vad jag känner igen mig. Hos mig kliar näsan också så jag ibland får den mentala bilden av att den försöker krypa iväg. Hade varit något att måla! Tack och lov funkar antihistamin bra på mig, tacksam!

Svar: Ja usch för allergi!
LOUIE

#6 - - Anna María:

Haha! Härlig symbolik. Kliande ögon, gom och trötthet hör våren (tyvärr) till för min del också. Det knäppaste är att jag typ blir förvånad varje år att jag är allergisk. Borde ha lärt mig det vid det här laget. Härligt bidrag hur som helst :)

Svar: Blir av någon anledning lite förvånad jag med varje år, som om jag glömmer bort att jag har allergi. Tack så mycket!
LOUIE

#7 - - Mary Sane:

Gillar detta! Det är liksom hemskt och vackert på samma gång. Mäktig kontrast!

Svar: Tack!:)
LOUIE

#8 - - Wilda:

Vilket otroligt talande och starkt bidrag! För många är ju våren verkligen en pina med all pollen. Är väldigt fascinerad över både din tolkning och vackra målning. Det berör verkligen. Får verkligen känslan av bristande knoppar, vilket är min tydligaste vårkänsla.

Svar: Tack så väldigt mycket! :)
LOUIE

#9 - - Mikaela:

Gillar verkligen det här bidraget, fint illustrerat och håller med Alicia om kontrasten och humorn i bilden :D

Svar: Tack så mycket! :D
LOUIE

Upp