Mardröm 1 : Tappa tänder

 
Jag vet inte om det gått fram tydligt i bloggen, men det känns som om jag skriver om det ofta. Och om det inte går fram i texten så iallafall i mina bilder. Jag är väldigt intresserad av drömmar, och då menar jag verkligen intresserad. Är nästan besatt av dem. Varför vi har dem, hur man tyder dem och vetenskap inom drömmar. Har förresten läst att forskare har arbetat på ett sätt att "spela in" drömmar!
 
Jag tror att största delen till varför jag är så intresserad är för att mina egna drömmar är så himla konstiga.
Det är inte bara vanliga drömmar som jag är intresserad av, utan även mardrömmar. En av de vanligaste mardrömmarna, som jag dock själv aldrig haft, är att tappa tänderna. Och det blev min inspiration till den här teckningen. Jag bestämde mig sedan för att jag skulle rita ner alla de vanligaste mardrömmarna. Än sålänge har jag gjort tre stycken, men det är den första som jag är mest nöjd med.
 
Att tappa tänderna i en dröm kan betyda att man känner sig maktlös. Man befinner sig i en situation i livet som man känner sig inte ha kontroll över. Kan också vara att en förändring är pågång.
 
Har också för mig att det kan betyda att man är rädd för att bli sjuk.
 
Jag gjorde två versioner. När jag skannat in bilden i datorn målade jag dit blod i gimp, mest för att se hur det blev. Kan inte riktigt bestämma mig för vilken version jag tycker om mest :)
 
 
Teckningar | art, art blog, art by louie, art inspiration, art prints, artist, artwork, blod, blood, creepy, dreams, drömmar, fantasy art, konst, konst blogg, konst tryck, konstblogg, konstnär, low brow art, lowbrow art, läskig, mardröm, nightmare, obehaglig, scary, tappa tänder, tecknare, teckning, teckningar, teeth, tänder | |
#1 - - Linn - designbyLinn:

Hua! Har tappat tänderna många gånger i mina drömmar. Så många gånger att jag till sist kollade upp vad de kunde tänkas betyda. Gillar den utan blodet mest, läskig med läcker. Ska bli spännande att se fler av dina drömteckningar!

Svar: Oj, känns konstigt att jag aldrig haft någon sådan dröm, eftersom den är såpass vanlig. Tack så mycket, tycker nog själv om den utan blod bäst med ^^
LOUIE

#2 - - ellenlundis:

Hu läskigt! :( En mardröm som jag minns väl, är att jag blir jagad av personer som har varit elaka om mej, och som jag inte är vän med. Rätt jobbigt är det.

Svar: usch, ja att bli jagad i drömmar är fruktansvärt
LOUIE

#3 - - ellenlundis:

svar: Varje natt drömmer jag bara knasiga saker... Ibland får mej att skratta eller gråta. :D Haha!

Tex inatt drömde jag att jag och min familj bodde på en annan planet,, vi försökte nå våra nära och kära i jorden.. Vi visste inte hur länge vi skulle vara i den andra planeten. Vi bara kom dit.

Svar: Intressant dröm :)Jag brukar själv skriva ner mina drömmar ifall jag kommer ihåg dem :)
LOUIE

#4 - - ellenlundis:

Svar: I natt drömde jag: Att jag var en berömd serietecknare (Något som jag vill bli) Jag skulle betala lite saker som jag ville köpa, men dem från affären tyckte att jag inte behöver betala varorna.

Jag tyckte att de var fel av dem, för jag ville att dem inte ska förlora pengar,, bara för dem inte ville att jag skulle betala deras målar -varor! Ha ha!
Medan jag strosade på stan så kom en fan till mej. Hon var överlycklig att se mej.

Tjejen: Ahhh! Kolla Ellen Lundberg är här! ( Fangirl skrik )
För folk inte skulle känna igen mej, hade jag solbrilllor och hade klätt ut mej. Haha! Knas dröm! ^_^

Svar: Haha, men det var en trevlig dröm iallafall :)
LOUIE

#5 - - Jess:

Har drömt att jag tappat mina tänder en gång och det är kanske den läskigaste dröm jag haft, vaknade upp helt i panik och trodde jag hade svalt mina tänder och att de satt fast i halsen. Tog några minuter innan jag lugnade ner mig och insåg att det faktiskt bara var en dröm, fy så obehagligt. Gillar nog översta bilden mest, läskig i sin enkelhet. Gillar också fjärde mardrömsbilden, att falla. Får verkligen känslan av att personen faller, riktigt snyggt gjort :)

Svar: Usch vad obehagligt D: Särskilt när du vaknar upp och fortfarande tror du tappat tänderna
Tack så mycket!
LOUIE

#6 - - Alicia:

Alltså vilken helt fantastisk! Jag älskar den här!!

Svar: Tack så mycket :D
LOUIE

Upp