Monthly Makers Augusti: Textil

 
Temat för den här månaden var textil, vilket verkligen INTE är mitt område. Jag har aldrig varit intresserad av att sy, virka, brodera etc, och i skolan valde jag alltid träslöjd som var ett av mina favoritämnen. I gymnasiet prövade dock jag på syslöjd, där jag sydde en väska som jag är väldig nöjd med, men jag kände ändå att det här med att arbeta med textil inte var något för mig.
Så först när jag läste vad det var för tema funderade jag på om jag skulle hoppa över denna månaden, men sen bestämde jag mig för att iallafall försöka. Och det blev en spännande utmaning :)
 
Till Monthly Makers Augusti sydde jag ett monster, som jag döpte till Grim. Jag gjorde också ett litet spöke till honom som fick namnet Boo, som dog av ett krossat hjärta. Bokstavligen. Han hjärta blev överkört av en lastbil.
Jag la faktiskt ut skisser på dem i början av månaden, här kan ni se dem.
Från början var det meningen att Grim skulle ha en dragkedja på magen, så att när man öppnade den skulle man se organen och revbenen, men dragkedjad öppnades inte tillräckligt mycket så man kunde se organen tydligt, så jag struntade i den. Tygen jag använde var sådant jag hittade liggandes hemma, har för mig att det mönstrade tyget jag valde till kroppen är från Ikea.
 
Även om det kanske inte är det finaste kramdjuret och det inte blev exakt som jag tänkt mig, så är jag ändå ganska nöjd :)
 
 
 
Vad tycks? :)
 
 
Övrigt skapande | |
#1 - - Lina:

Så häftig! :)

Svar: Tack :)
LOUIE

#2 - - Borgmästaren:

Det blev ju superfint!!! Gillar iden men öppet innanmäte. Det kanske jag tar efter någon gång. Ett hjärta man kan slita ur bröstet kanske och ge bort 😉

Svar: Tack så mycket ^^
LOUIE

#3 - - lopplisa:

Vansinnigt fina och uttrycksfulla!! Super! Undrar om Boo inte är det räddaste spöket jag sett på sistone :)

Svar: Tack så jättemycket ^^
LOUIE

#4 - - Anna María:

Vad fina! Kul att sy egna monster. Påminner mig lite om TV-spelet Little Big Planet.

Svar: Tack :D
LOUIE

#5 - - Alicia:

Den är ju FANTASTISK!!!! Vilken dödscooling! Det passar så himla bra med de missmatchande tygerna och de lite slarviga stygnen och råa kanterna. Helt perfekt! Och jag älskar spöket <3 Kul att du är med trots att det är en utmaning!! En utvecklas så mycket av sånt :)

Blev så sugen på att själv sy monster nu när jag sett ditt och Borgmästarens bidrag.

Svar: Tack så mycket! Ja ett monster är perfekt att sy om man är sådär halvdålig som jag är haha^^ Då behöver det inte se perfekt ut.Ja jag är glad att jag utmanade mig själv :)
Ja gör det, det var väldigt kul att göra!
LOUIE

#6 - - Jessica:

Men så fantastiskt!!!! Älskar det här. Håller med Alicia om att det passar så himla bra med utförandet ihop med vad det är, så bra!

Svar: Åh tack så mycket! :D
LOUIE

#7 - - Jess:

Så kul att du provade och gjorde något trots tvivel! Jag blev väldigt förtjust i Grim och stackars Boo med sitt krossade hjärta, så himla fina.

Jag valde också alltid träslöjd i skolan men har fått upp ögonen för det här med att sy, brodera och sticka det senaste året och nu tycker jag det är så kul! Särskilt att sticka och brodera, så rogivande på något vis :)

Svar: Tack så mycket!Ja jag är glad att jag gjorde något ändå^^
Träslöjd var mitt ett av mina favoritämnen, och jag har alltid hatat syslöjd. Men har också börjat tycka om det mer nu, problemet är väl att jag inte är så bra på det haha. Men det är bara för mig att träna! :)
LOUIE

#8 - - My:

Åh, men vilka fina!!! /My

Svar: Tackar!
LOUIE

#9 - - Mikaela:

Så kul att du utmanade dig själv och var med trots att det inte kändes som ett tema för dig, det är ju en av tankarna med MM också! Och vilket resultat, hallå, det märks ju inte att du inte brukar sy. Älskar alla detaljer som revbenen och organen!

Svar: Ja jag är glad att jag gjorde det, det blev en kul utmaning:)Tack så jättemycket, revbenen och organen var det roligaste att göra hehe ^^
LOUIE

#10 - - Sia:

Härligt häftig!

Svar: Tack :)
LOUIE

Upp