Flickan av glas sid 1 (en)

 
Här är första sidan av Flickan av glas. Det är en berättelse jag haft i huvudet en lång tid, och som jag gjort många ändringar i. Jag har aldrig skrivit om berättelsen innan men däremot kan man hitta många gamla inlägg där jag ritat ner delar av historien. Ska försöka leta upp dem och sammanställa dem i ett inlägg :)
Jag har försökt göra serie av berättelsen förut men har aldrig tyckt om resultatet, men den här gången är jag hyfsat nöjd. Förutom huset, gud jag hatar att teckna hus! xD
 
Jag skrev den på engelska, jag vet inte varför men det kändes bättre så. Men översätter den kanske till svenska ifall jag fortsätter med den.
Det är en surrealistisk serie, ganska Alice i underlandet- inspirerad, så det är nog inte helt uppenbart vad som pågår i den. Jag tänker att man ska få bilda sig en egen uppfattning.
 
Jag hoppas ni tycker om den! :)
 
Om ni upptäcker något fel i texten så får ni gärna säga till så fixar jag det på en gång 
 
 
Teckningar | art, art blog, art by louie, art inspiration, art prints, artist, artwork, comic, cottage, fantasy art, flicka, forest, girl, konst, konst blogg, konst till salu, konst tryck, konstblogg, serie, skog, stuga, surrealism, varg, wolf | |
#1 - - ellenlundis:

Va fint! Jag vill gärna se mera av serien. :) Skriver du allt för hand? Eller via datorn?

Ritar du serie-rutorna för hand eller för datorn?

Du ritar snyggare hus än mej! O.o Håller fortfarande på att träna på det... Hur är de svåraste som finns tycker jag.

Du ritar så fint. :) Tycker du att jag ritar fint?

Svar: Tack!Allt utom texten är gjort för hand :)
LOUIE

#2 - - ellenlundis:

Kanske flickans dialog i slutet av serierutan, så kanske hon kan säga : This that? Eller Is this that?

Eller kanske It`s that? istället för : Is this it? :) Finns mycket man kan välja.

Jag tycker att du är bra duktig att skriva på engelska.

#3 - - Skogsraah ☾:

Ser jättebra ut!

Svar: Tack så mycket :D
LOUIE

#4 - - Borgmästaren:

Jättesnyggt!! Inget fel på huset.

Svar: Tack :)
LOUIE

Upp