Luna

 
 
Min lust för att teckna har varit svag ett tag nu, ni kanske märkt att inlägget speciellt denna månaden har varit ganska dåliga. Jag har försökt tvinga mig själv att teckna ändå, för att inte försvinna helt från det, men har inte känt någon glädje av det. Inspirationen har varit låg, jag har inte haft något tålamod att göra klart påbörjade teckningar, "art block" helt enkelt.
 
MEN så för några dagar sedan började jag skissa ner en idé som poppat upp i huvudet, och jag kände hur taggad jag blev att göra klart teckningen. Det är en väldigt skön känsla när man inte haft inspiration på ett tag :)
 
En slags viktoriansk astronaut, för varför inte? 
 
Jag har också börjat experimentera med mina teckningar i photoshop.Vet inte om resultatet blev lyckat eller inte, men det var kul. Själva teckningen är gjord tradionellt, medan jag satte in rymdbakgrunden och färglade digitalt.
 
 
Teckningar | art, art blog, art by louie, artwork, digital art, fantasy art, konst, konst blogg, konstblogg, konstnär, luna, moon, måne, rymd, rymden, space | |
#1 - - Anonym:

Läckert

#2 - - Clara:

Magiskt fint!

Svar: Tack :)
LOUIE

#3 - - Anna María:

Men du så fint!Är helt fascinerad över skuggningen med hjälp av prickar. Mycket fint och gillar hur du har blandat in photoshop och lagt in den där bakgrunden. Fint!

Svar: Tack så väldigt mycket! :)
LOUIE

#4 - - Mikaela:

Jag gillar kombinationen av handtecknat och digitalt, så fint!

Svar: Tack!
LOUIE

Upp