Ella samlingsinlägg

Tänkte göra ett samlingsinlägg med alla bilder jag gjort av Ella än så länge.
 
Ella, flickan av glas. Jag har skrivit många inlägg om henne, men aldrig riktigt gått in på vad hennes historia handlar om. Jag tänker att det är dags nu. Jag vet inte om ni tycker det är intressant men jag väljer att skriva om den ändå. Kort sagt har jag försökt få ner min egna upplevelse av ångest. Berättelsen kring henne är ganska melankolisk och  surrealistisk, en slags Alice i underlandet.
 
Ella är fast i en skog där hon måste gå igenom olika prövningar för att bli av med en förbannelse i form av ett svart hål som äter upp henne innuti. Om hon inte befrias från den kommer den sluka henne helt tillslut. Med hjälp av Viskaren och en sagoberätterska går hon igenom prövningarna, som är minst sagt svåra.
 
 
När jag gjorde denna teckningen tänkte jag den som om den vore ett omslag typ. Ville få med så många element som möjligt från berättelsen. Varelsen i bakgrunden kallar jag för Viskaren som, trots sitt skrämmande utseende, är väldigt vänlig.
 
 
Denna har jag inte visat förut, för jag var aldrig särskilt nöjd med den. 
 
 Ella framför spegeln, som spelar stor roll i berättelsen.
 
 
 
 Ella läser sagan om Lycka, flickan som föddes utan ögon.
 
 
 
Jag påbörjade en serie om henne, men det blev inte mer än två sidor. Jag kommer nog inte återuppa serien men jag kommer fortsätta göra teckningar om henne, tillslut kanske jag har tillräckligt många teckningar för att göra en bildserie om henne. Kanske kan skriva mer om henne då.
 
Teckningar | anxiety, art, art blog, art by louie, art inspiration, art prints, artist, artwork, drawing, konst, konst blogg, konst till salu, konst tryck, konstblogg, tecknare, teckningar, ångest | |
#1 - - Anonym:

😢

#2 - - ellenlundis:

Fina serier :)

Svar: Tack!
LOUIE

#3 - - ellenlundis:

Jag vill se mera av dina serier ☺

Svar: Va kul, får se om jag fortsätter någon gång :)
LOUIE

#4 - - ellenlundis:

Håller tummarna att du gör de. :) Har du kollat mina serier någon gång på min serieblogg?

Svar: Ja jag går in på din blogg med jämna mellanrum:)
LOUIE

#5 - - Alicia:

Så häftigt, vackert, smärtsamt och välgjort! Ska bli spännande att följa vad du gör av henne och allt material.

Svar: Tack så väldigt mycket :)
LOUIE

Upp