Vintras historia

 
Nu är den äntligen klar, mitt lilla magiska snöväsen.
Hennes historia är en ganska tragisk sådan, jag har den nedskriven i ett litet skrivblock som jag alltid har bredvid mig. Jag funderar på om jag ska dela med mig av den till er, på ett sätt vill jag skriva ner den här, men på ett annat vill jag behålla den för mig själv.
Om jag berättar den för er så är jag rädd att tavlan "förstörs", förstår ni vad jag menar? Det mystiska försvinner liksom.
Det jag tycker om med konst är att flera personer kan titta på samma tavla, men var och en ser olika historier. Att man kan skapa en egen historia som tavlan handlar om är det som gör konst så speciellt enligt mig. Så om jag skriver ner hennes berättelse för alla att se, så ändras er syn på tavlan, och er egna skildring av tavlan försvinner.
Vill gärna höra era åsikter, vad tycker ni om tavlan och vill ni läsa hennes historia? :)
 
Vad tycker ni?
 
 
Målningar | acrylic, acrylic painting, akryl, akryl målning, art, art blog, art by louie, artist, artwork, berg, fairies, fairy, fairytale, fairytales, fantasy, fantasy art, konst, konst blogg, konst till salu, konstblogg, konstnär, low brow, lowbrow, min konst, mountain, mountains, my art, måla, målning, paint, painting, popsurrealism, snow, snö, snöiga berg, vinter, vinterkyla, winter | |
#1 - - Skogsraah ☾:

Jättefint! Ser väldigt frostigt och vackert ut :)

Svar: Tack så mycket :)
LOUIE

#2 - - Karin:

WOW!! SUPERFIN!!!
Det du skriver är så sant, att olika personer kan uppfatta saker olika. Likadant gäller för låtar, ett citat jag läste för ett tag sedan: 'You can sing a song for like 10.000 people and they can sing back for 10.000 different reasons''.
Min uppfattning av tavlan (som jag skriver efter personlig upplevelse) är att hon sitter då i ett snöigt och kallt landskap och hon bryr sig inte längre om någonting för allting hon drömt om har krossats och kylan som omger henne är inte kall för henne för nu har hon ingenting att leva för. Man kan se att hon suttit där ett tag, kanske flera dagar. Hon är vilsen i sitt liv, vilsen i sig själv och hon frågar sig själv: Ska jag stanna kvar? Ska jag kämpa för min dröm trots att den är i princip omöjlig eller, ska jag släppa taget?
Jag vill gärna läsa hennes historia :)

Svar: Tack så mycket!Jag gillar verkligen din uppfattning av tavlan, så sorglig men ändå väldigt fin. Kul att få läsa den :)
Roligt att du vill läsa hennes historia, jag får se om jag skriver den på bloggen någon gång :)
LOUIE

#3 - - byLinn:

Så fin den blev! Har varit inne och spanat lite under målandets gång. Väldigt förtjust i sagoteman (: Håller helt klart med om att man vill låta betraktarna skapa sin egen syn och uppfattning. Men sedan är det alltid kul att höra konstnärens egen tolkning.

Svar: Tack så mycket, kul att du tycker om den^^
LOUIE

#4 - - Emiza:

jättefint

Svar: Tack :)
LOUIE

#5 - - Linnéa Elisabeth:

Wow vad fin! Blev helt kär i denna! Fint att karaktärerna du målar är så djupa att du till och med skriver historier om dem ♥

Svar: Tack så väldigt mycket :)
LOUIE

#6 - - louie:

För det första, en väldigt fin tavla, sanslöst fin faktiskt!
För det andra så håller jag lite med om att den så kallade mystiken kring tavlan försvinner i samband med att skaparen avslöjar sin egen tanke med sitt verk.
För det tredje så är jag nyfiken och intresserad av att även se den sidan av vad du skapar så att faktiskt få läsa historian hade varit toppen!

Svar: Tack så jättemycket :DPrecis som du skrivit så håller de flesta med mig angående det mystiska,men är också nyfikna om henne. Väldigt kul att du är intresserad av att läsa hennes berättelse, jag får se om jag skriver den på bloggen nån gång :)
LOUIE

Upp